W tym tygodniu zaplanowano otwarcie ronda przy ulicy Hutniczej w Gliwicach, będącej częścią Drogowej Trasy Średnicowej. Zaawansowanie prac wynosi aktualnie 90%, a ich zakończenie planowane jest na koniec grudnia bieżącego roku.
Wykonawca inwestycji, konsorcjum Eurovia i PORR podtrzymuje swoją deklarację zakończenia robót w przyszłym miesiącu. Po wykonaniu prac, odbędą się odbiory techniczne, które ze względu na wielkość inwestycji, potrwają trzy miesiące. Zatem przejazd trasą będzie możliwy wiosną 2016 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z kredytu zaciągniętego przez rząd w Europejskim Banku Inwestycyjnym. Pozostała część kwoty pochodzi z państwowej rezerwy subwencji ogólnej oraz budżetu miasta. W sumie na budowę gliwickiego odcinka DTŚ wydano 954,5 mln zł, z czego 449,8 mln zł to dofinansowanie z EFRR.
Nowe rondo i most
Kolejny etap inwestycji stanowi oddanie do użytku odcinka ulicy Bohaterów Getta Warszawskiego i nowego ronda u zbiegu ulicy Franciszkańskiej, Jagiellońskiej i hutniczej. Zgodnie z zapowiedzią UM Gliwice, rondo zostanie otwarte w najbliższą środę.
Powstał już most nad Kłodnicą i terenami zalewowymi, który znajduje się na styku odcinka G1 i G2 Drogowej Trasy Średnicowej. Położona została warstwa ścieralna, zainstalowane zostało oświetlenie. Montowane są już ekrany akustyczne i poręcze, a obiekt jest malowany.
Wyświetl większą mapę
Zaawansowane prace na ulicy Częstochowskiej
Szeroki zakres prac jest też prowadzony na ulicy Częstochowskiej. Na wiadukcie w ciągu tej ulicy wykonano warstwę ścieralną, trwają też prace drogowe związane z wykonaniem konstrukcji nawierzchni na dojazdach do obiektu.
Do końca listopada prowadzone będą prace związane z instalowaniem okładzin ścian szczelinowych. Prowadzi je pod obiektem sześć brygad. Z kolei na trasie głównej w rejonie ulicy Częstochowskiej trwają przygotowania do układania warstwy ścieralnej i wykonania betonowej bariery w pasie rozdziału jezdni.
Tunel niemal gotowy
Pod ulicą Zwycięstwa i Dworcową znajdzie się 493-metrowy tunel. Montowane są w nim okładziny osłonowe i betonowe bariery, powstają systemy wyposażenia tunelu, między innymi oświetlenia, wentylacji, monitoringu oraz system wykrywania i sygnalizacji pożaru.
Do połowy grudnia gotowa będzie instalacja wewnętrzna, a na przełomie listopada i grudnia zostanie zamontowanych 20 wentylatorów rozwiewających gromadzące się w tunelu zanieczyszczenia. Nad obiektem budowane są chodniki i miejsca postojowe.